Meerwaarde kleine keukenbedrijven indirect andermaal aangetoond
12 december 2020 De Mandemakers Group, eigenaar van onder meer Grando, Brugman, Keuken Kampioen, Keukenmaxx, KeukenConcurrent, Mandemakers Keukens, Piet Klerkx en Tulp Keukens, zetten hun klanten nog altijd onder druk. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 1500 mensen die op zoek zijn naar een nieuwe keuken. Het onderzoek geeft aan dat 28% van de respondenten zich door de verkoper onder druk voelde gezet. De keukenzaken van de Mandemakers Group zelf springen er helemaal negatief uit, het percentage van de mensen dat hier koopdruk voelde ligt op 57 procent. Eerder werd de Mandemakers Group door deze praktijken al door de rechter op de vingers getikt.
De respondenten repten onder meer over onduidelijke offertes en aanbiedingen die maar een dag zouden gelden. Ook klaagden ze over zogeheten ‘gijzelingen’: verkopers die ze zo lang aan de praat houden dat ze geen nee meer durven zeggen. Bovendien zijn ze in de meeste gevallen ontevreden over het advies dat wordt gegeven.
Het Consumentenbond-onderzoek geeft indirect aan dat er beter gekozen kan worden voor een kleinschalig familiebedrijf als Keukenstudio De Streek. Waar een persoonlijke betrokken dienstverlening in het DNA zit. Waar een no-nonsense mentaliteit heerst: wij geven advies op maat zonder onduidelijkheden. En waar tenslotte niet gestrooid wordt met vage kortingen maar er ook geen druk op u gezet wordt: u krijgt uiteraard de tijd om over de offerte na te denken.