Ook Keukenstudio De Streek groeit
8 januari 2020 Winkels in zijn algemeenheid hebben het moeilijk maar de keukenbranche blijft in de lift zitten. Onderstaande cijfers geven aan dat onze sector sinds 2016 groeit, met daarbij de kanttekening dat in deze cijfers ook badkamerzaken zijn meegenomen. Het verschil met een reguliere winkel is uiteraard dat het kopen van een keuken geen alledaagse zaak is, je doet het maar eens in de tien tot twintig jaar gemiddeld en de aankooprijzen liggen ook een stuk hoger dan in de detailhandel. Tegelijkertijd geven de groeicijfers ook aan, behalve dat er economisch vertrouwen in de markt is, dat keukenzaken ook steeds meer beleving en inspiratie in hun winkels weten te brengen. ‘Online’ heeft daar in tegenstelling tot veel andere fysieke winkels geen antwoord op.
Ook Keukenstudio De Streek groeit, mede door onze verbouwing vorig jaar, die klanten in de showroom nog meer inspiratie biedt.
Omzet absoluut x € 1 mln. excl. BTW
| 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
| | | | |
Netto-omzet | 1.779 | 2.003 | 2.182 | 2.498 |
Waarvan: Niet-consumenten omzet | 139 | 167 | 182 | 209 |
Waarvan: Detailhandelsomzet (excl. puur online) | 1.640 | 1.836 | 2.000 | 2.289 |
– Fysieke winkelomzet | 1.543 | 1.669 | 1.793 | 2.039 |
– Niet-in-de-winkelomzet multichannel (excl. puur online) | 97 | 166 | 207 | 250 |
Bron: Retail Insiders, raming Panteia obv CBS
Omzetontwikkeling in %
| 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
| | | | |
Netto-omzet | 6,0 | 12,6 | 9,0 | 14,4 |
Waarvan: Niet-consumenten omzet | 26,6 | 20,0 | 9,0 | 14,4 |
Waarvan: Detailhandelsomzet (excl. puur online) | 4,5 | 12,0 | 9,0 | 14,4 |
– Fysieke winkelomzet | 6,5 | 8,2 | 7,4 | 13,7 |
– Niet-in-de-winkelomzet multichannel (excl. puur online) | -19,4 | 71,3 | 24,4 | 20,9 |